سطح
معنی داری (p)

 

تعداد
نمونه (n)

 

نتیجه آزمون

 

 

 

درگیر شدن با سایت و قصد خرید

 

مفید بودن اطلاعات سایت

 

۶۴/۰

 

۰۰/۰

 

۳۶۷

 

معناداری آزمون

 

 

 

با توجه به جدول فوق سطح معنی داری این رابطه مقدار ۰٫۰۰ محاسبه شده است که کمتر از معیار ۰٫۰۵ می‌باشد؛ بنابراین رابطه بین دو متغیر موردبررسی تایید می‌شود. ضریب تعیین این آزمون مقدار ۰٫۶۴ محاسبه شده است که نشان می‌دهد ۶۴ درصد تغییرات متغیر وابسته توسط متغیر مستقل توضیح داده می‌شود. همچنین ضریب همبستگی مثبت بوده که نشان از وجود رابطه مستقیم بین دو متغیر دارد. با توجه به این مورد می‌توان بیان نمود که متغیر مستقل موردبررسی دارای رابطه معنی داری با متغیر وابسته می‌باشد. فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه می‌گیریم که رابطه معناداری بین مفید بودن اطلاعات با نگرش خرید و درگیر شدن با سایت وجود دارد. پیوست شماره (۱۰).
پایان نامه - مقاله - پروژه
تجزیه و تحلیل فرضیه ششم:
r=0 H0: (سرگرمی بر نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰ (سرگرمی بر نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.)
در اینجا نیز به منظور بررسی رابطه بین دو متغیر سرگرمی با نگرش سایت و درگیر شدن با سایت از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده و فرض صفر را هم به‌صورت زیر انتخاب می‌کنیم. با انجام آزمون در سطح ۹۵ درصد نتایجی به شکل زیر حاصل می‌شود:
جدول ۴- ۱۲: ضریب همبستگی بین متغیرهای سرگرمی با نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت

 

 

متغیر ملاک

 

شاخص آماری
متغیر پیش بین

 

ضریب همبستگی
(R2)

 

سطح
معنی داری (p)

 

تعداد
نمونه (n)

 

نتیجه آزمون

 

 

 

نگرش سایت و درگیر شدن با سایت

 

سرگرمی

 

۶۸/۰

 

۰۰/.۰

 

۳۶۷

 

معناداری آزمون

 

 

 

با توجه به جدول فوق سطح معنی داری این رابطه مقدار ۰٫۰۰ محاسبه شده است که کمتر از معیار ۰٫۰۵ می‌باشد؛ بنابراین رابطه بین دو متغیر موردبررسی تایید می‌شود. ضریب تعیین این آزمون مقدار ۰٫۶۸ محاسبه شده است که نشان می‌دهد متغیر مستقل این تحقیق ۶۸ درصد تغییرات متغیر وابسته را توضیح می‌دهد. همچنین ضریب همبستگی مثبت بوده که نشان از وجود رابطه مستقیم بین دو متغیر دارد. با توجه به این مورد می‌توان بیان نمود که متغیر مستقل موردبررسی دارای رابطه معنی داری با متغیر وابسته می‌باشد. از آنجایی که سطح معناداری برابر ۰/۰ شده است که کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) می‌باشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه می‌گیریم که رابطه معناداری بین سرگرمی با نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت وجود دارد. (پیوست شماره ۱۱)
تجزیه و تحلیل فرضیه هفتم:
r=0 H0: (درگیر شدن با سایت بر نگرش سایت و قصد خرید تأثیر ندارد.)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...