۳-۲-۶- سازگاری نرمافزار: سازگاری به این معنی است که نرمافزار مورد نظر در سازمان مستقر شده، به درستی اجرا شود و بعد از مدتی کارایی خود را از دست ندهد. یکپارچگی لایه رابط بین اجزایBPMS و برنامه های کاربردی کسبوکار را فراهم می کند. با توجه به تحکیم موقعیت BPMS در سازمانها، ادغام و یکپارچگی بهعنوان یک جزء حیاتی در سیستمهای مدیریت فرایند کسبوکار مورد توجه قرار گرفته است. یکپارچگی سیستمهای مختلف در سازمان باعث بهبود روابط بین فرآیندها شده و به دلیل سازماندهی کردن روابط بین کاری و بین فرآیندی، کاهش دوباره کاریها را به دنبال دارد.چابک شدن سازمان، پویایی روابط درون سازمان و بیرون سازمان، حذف دوباره کاریها از جمله نتایج سازگاری نرمافزار با دیگر سیستمهای جاری در سازمان میباشد. ۳-۲-۶-۱- مزایای قابلیت یکپارچگی سیستمها: قابلیت ترکیب BPMS های مختلف قابلیت پیادهسازی خودکار BPM، که منجر به ایجاد منافع بیشتر و هزینه محدودتر در سیستمهای برنامه کسبوکار می شود. امکان کاهش افزونگی و ناسازگاری و تناقض داده ها که در نتیجه، باعث کاهش هزینهها و بهبود کیفیت می شود. امکان ایجاد تغییرات سریعتر نسبت به رویکرد سیستمهای سنتی، که باعث چابکی بیشتر و هزینه های کمتر می شود. سازگاری در روند کسبوکار به دلیل موتور یکپارچهسازی فرآیندها. ملاحظاتی که در یکپارچهسازی سیستمها مورد توجه قرار میگیرد]۴۲[: برخی از پروژه ها بیش از حد بر پیادهسازی یک برنامهی واحد تمرکز می کنند، که باعث صرف زمان و هزینه های زیادی می شود. به همین دلیل توجه کافی در مورد چگونگی قابلیت یکپارچهسازی در معماری کلی سیستم باعث اجرای بهینه داده ها در اجرای فرآیندها می شود. یکپارچهسازی می تواند یکی از سختترین مسائل در پروژه ها باشد، چرا که باید مورد رسیدگی، بازنگری، برنامه ریزی و تست قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که برنامه های کاربردی قابل اجرا هستند. هنگام یکپارچهسازی برنامه ها این مسئله قابل اهمیت است که داده های مدل، تعاریف و فرآیندها می تواند در سیستمهای مختلف متفاوت باشند. بنابراین بایستی اطمینان حاصل شود که یک ارتباط بدون ابهام بین برنامه های مختلف وجود دارد. هنگام یکپارچهسازی، بهخصوص با برنامه های خارجی، امنیت باید مورد بررسی قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که اطلاعات به صورت محرمانه حفظ میشوند. در واقع امنیت شامل ارتباطات و دریافت اطلاعات از سایر برنامه ها و سازمانها می شود. از آنجاییکه در هر سازمان سیستمها و نرمافزارهای مختلفی ایجاد و بهکارگرفته میشوند، BPMS ایجاد شده درون هر سازمان باید بتواند خود را با نرمافزارهای گوناگون مطابقت دهد و قابلیت یکپارچگی با آنها را داشته باشد. از جمله آن سیستمها در جدول ۳-۶ شاخص های زیر را داریم: جدول ۳-۶- شاخص های سازگاری نرمافزار در مدیریت فرایند کسبوکار ۶ سازگاری نرم افزار ۶-۱ ادغام با فنآوری میانافزار ۶-۲ یکپارچگی و سازگاری با SOA ۶-۳ ادغام با بستههای گسترده ۶-۴ ادغام با بستههای آماری ۶-۵ ادغام با DBMS ۶-۶ یکپارچگی با برنامه های کاربردی قدیمی، ERP ۶-۷ یکپارچگی با برنامه های کاربردی قدیمی، CRM ۶-۸ ادغام با EDMS و CM
ارائه ی مدلی جهت مقایسه سیستم های یکپارچه ی کامپیوتری مدیریت فرآیند کسب وکار در سازمان ها (BPMS's)- قسمت ۳۶