۳-۲-۶- سازگاری نرم­افزار: سازگاری به این معنی است که نرم­افزار مورد نظر در سازمان مستقر شده، به درستی اجرا شود و بعد از مدتی کارایی خود را از دست ندهد. یکپارچگی لایه رابط بین اجزایBPMS و برنامه ­های کاربردی کسب­وکار را فراهم می­ کند. با توجه به تحکیم موقعیت BPMS در سازمان­ها، ادغام و یکپارچگی به­عنوان یک جزء حیاتی در سیستم­های مدیریت فرایند کسب­وکار مورد توجه قرار گرفته است. یکپارچگی سیستم­های مختلف در سازمان باعث بهبود روابط بین فرآیندها شده و به دلیل سازمان­دهی کردن روابط بین کاری و بین فرآیندی، کاهش دوباره کاری­ها را به دنبال دارد.چابک شدن سازمان، پویایی روابط درون سازمان و بیرون سازمان، حذف دوباره کاری­ها از جمله نتایج سازگاری نرم­افزار با دیگر سیستم­های جاری در سازمان می­باشد. ۳-۲-۶-۱- مزایای قابلیت یکپارچگی سیستم­ها: قابلیت ترکیب BPMS های مختلف قابلیت پیاده­سازی خودکار BPM، که منجر به ایجاد منافع بیشتر و هزینه­ محدود­تر در سیستم­های برنامه کسب­وکار می­ شود. امکان کاهش افزونگی و ناسازگاری و تناقض داده ­ها که در نتیجه، باعث کاهش هزینه­ها و بهبود کیفیت می­ شود. امکان ایجاد تغییرات سریع­تر نسبت به رویکرد سیستم­های سنتی، که باعث چابکی بیشتر و هزینه­ های کمتر می­ شود. سازگاری در روند کسب­وکار به دلیل موتور یکپارچه­سازی فرآیندها. ملاحظاتی که در یکپارچه­سازی سیستم­ها مورد توجه قرار می­گیرد]۴۲[: برخی از پروژه­ ها بیش از حد بر پیاده­سازی یک برنامه­ی واحد تمرکز می­ کنند، که باعث صرف زمان و هزینه­ های زیادی می­ شود. به همین دلیل توجه کافی در مورد چگونگی قابلیت یکپارچه­سازی در معماری کلی سیستم باعث اجرای بهینه­ داده ­ها در اجرای فرآیندها می­ شود. یکپارچه­سازی می ­تواند یکی از سخت­ترین مسائل در پروژه­ ها باشد، چرا که باید مورد رسیدگی، بازنگری، برنامه­ ریزی و تست قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که برنامه ­های کاربردی قابل اجرا هستند. هنگام یکپارچه­سازی برنامه­ ها این مسئله قابل اهمیت است که داده های مدل، تعاریف و فرآیندها می ­تواند در سیستم­های مختلف متفاوت باشند. بنابراین بایستی اطمینان حاصل شود که یک ارتباط بدون ابهام بین برنامه ­های مختلف وجود دارد. هنگام یکپارچه­سازی، به­خصوص با برنامه ­های خارجی، امنیت باید مورد بررسی قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که اطلاعات به صورت محرمانه حفظ می­شوند. در واقع امنیت شامل ارتباطات و دریافت اطلاعات از سایر برنامه­ ها و سازمان­ها می­ شود. از آن­جاییکه در هر سازمان سیستم­ها و نرم­افزارهای مختلفی ایجاد و به­کارگرفته می­شوند، BPMS ایجاد شده درون هر سازمان باید بتواند خود را با نرم­افزارهای گوناگون مطابقت دهد و قابلیت یکپارچگی با آن­ها را داشته باشد. از جمله­ آن سیستم­ها در جدول ۳-۶ شاخص­ های زیر را داریم: جدول ۳-۶- شاخص­ های سازگاری نرم­افزار در مدیریت فرایند کسب­وکار ۶ سازگاری نرم افزار ۶-۱ ادغام با فن­آوری میان­افزار ۶-۲ یکپارچگی و سازگاری با SOA ۶-۳ ادغام با بسته­های گسترده ۶-۴ ادغام با بسته­های آماری ۶-۵ ادغام با DBMS ۶-۶ یکپارچگی با برنامه های کاربردی قدیمی، ERP ۶-۷ یکپارچگی با برنامه های کاربردی قدیمی، CRM ۶-۸ ادغام با EDMS و CM

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...