فرضیه‌ها

 

ضریب مسیر

 

معناداری

 

نوع تأثیر

 

نتیجه فرضیه

 

 

 

عوامل فرهنگی بررفتارخرید ناگهانی تأثیر مثبت دارد.

 

۰.۱۷

 

۳.۳۵

 

مثبت و معنی دار

 

تایید

 

 

 

عوامل محیطی برعاملروحی –روانی تأثیر مثبت دارد.

 

۰.۵۷

 

۱۳.۵۵

 

مثبت و معنی دار

 

تایید

 

 

 

عامل روحی –روانی بررفتارخریدناگهانی تأثیر مثبت دارد.

 

۰.۶۰

 

۱۱.۹۹

 

مثبت و معنی دار

 

تایید

 

 

 

عوامل محیطی بررفتارخرید ناگهانی تأثیر مثبت دارد.

 

۰.۰۴-

 

۰.۵۹-

 

منفی و بی معنی

 

رد

 

 

 

عوامل فردی بررفتارخریدناگهانی تأثیر مثبت دارد.

 

۰.۱۳-

 

۲.۳۴-

 

منفی و معنی دار

 

رد

 

 

 

منبع: یافته‌های تحقیق
۴-۵- جمع‌بندی فصل چهارم
در این فصل به تجزیه‌وتحلیل داده‌های به دست آمده از جامعه آماری پرداخته شد. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی و با بکارگیری نرم‌افزار SPSS به تحلیل توصیفی داده‌ها در قالب نمودار و جدول پرداختیم.
سپس در بخش دوم از این فصل برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌ آوری شده از آمار استنباطی استفاده شد که در بخش تحلیل عاملی تأییدی عضویت گویه ها در متغیرها موردسنجش قرار گرفت. سپس در تحلیل های چند متغیره به بررسی روابط بین متغیرهای مکنون و آشکار از روش تحلیل مسیر اقدام گردید. همچنین آزمون برازندگی مدل و نرمال بودن داده‌ها نیز انجام گردید. در مرحله بعد با توجه به نتایج حاصل از قسمت های قبل آزمون فرضیه‌ها ارائه گردید.در فصل بعدی با توجه به نتایج فصل حاضر به بحث و نتیجه‌گیری در خصوص فرضیه‌های تحقیق پرداخته شده و در نهایت بر مبنای همین یافته‌ها پیشنهادهای پژوهش مورداشاره قرار خواهد گرفت.
پایان نامه - مقاله
نتیجهگیری و
ارائه پیشنهادهای
تحقیق
۵-۱- مقدمه
پس از اینکه تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در فصل چهارم انجام شد، حال باید از یافته‌های تحقیق برای نتیجه‌گیری استفاده شود. در این فصل قبل از نتیجه‌گیری, ابتدا مروری بر خلاصه‌ای از تحقیق خواهیم داشت و سپس یافته‌ها و نتایج اصلی تحقیق تحلیل می‌شوند. در آخر مصادیق مدیریتی و پیشنهادات برای تحقیقات آینده ذکر خواهد شد.
۵-۲-خلاصه تحقیق
خرید ناگهانی[۱۵۰] یکی از جنبه‌های بسیار مهم رفتار مصرف‌کننده[۱۵۱] و یک مفهوم حیاتی در بازار است. خرده‌فروشان کاملاً ازقدرت خرید ناگهانی درتوسعه درآمد خود مطلع می‌باشند، بنابراین ازطریق استراتژی‌هایی مانند طرح فروشگاهی، نمایش محصول، طراحی بسته بندی و فروش،احساس مثبت مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کنند.
تعداد خریدهای ناگهانی را از طریق طراحی جذاب فروشگاه، نمایش محصول، طراحی مناسب بسته‌بندی و غیره می‌توان افزایش داد. به لحاظ رواج خرید ناگهانی در بازارهای امروزی، تحقیقات دانشگاهی در مورد این نوع خریدها طی دهه گذشته (اوایل قرن ۲۱)افزایش یافته است. تمایل به خرید ناگهانی یک مشخصه شخصیتی مصرف‌کننده است که نشان می‌دهد فرد می‌تواند از فرد دیگری براساس این ویژگی متمایز گردد و به محض افزایش درآمد و توان خرید، خریدهای ناگهانی افزایش یافته و به‌صورت یک پدیده غالب در رفتار مصرف‌کننده نمایان می‌شود.
این تحقیق با عنوان ارزیابی عوامل فرهنگی, فردی و محیطیبر خریدهای ناگهانی با هدف بررسی تأثیر مؤلفه‌های خرید ناگهانی، که در نهایت کمک به توسعه بازاریابی در کشور صورت گرفته است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...