نتیجه آزمون عملکرد آموزشی تهران ۰٫۴۵۸ ۰٫۰۰۱> رابطه معنادار است علم و فرهنگ ۰٫۶۲۷ ۰٫۰۰۱> رابطه معنادار است هر دو ۰٫۴۹۲ ۰٫۰۰۱> رابطه معنادار است همانطور که از داده ­های جدول ۴-۱۴ مشخص است، در دانشگاه تهران، سطح معناداری آزمون همبستگی کمتر از مقدار ۰۱/۰ می­باشد. بنابراین رابطه بین بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی در سطح معناداری ۹۹ درصد معنادار است. با توجه به مقدار همبستگی (۴۵۸/۰) نتیجه می­ شود که این همبستگی مثبت و نسبتا قوی است. و این بدان معنی است که هر چه میزان بهره‌گیری اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی بیشتر باشد عملکرد آموزشی نیز بالاتر خواهد بود. همچنین در دانشگاه علم و فرهنگ، سطح معناداری آزمون همبستگی کمتر از مقدار ۰۱/۰ می­باشد. بنابراین رابطه بین بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی در سطح معناداری ۹۹ درصد معنادار است. با توجه به مقدار همبستگی (۶۲۷/۰) نتیجه می­ شود که این همبستگی مثبت و شدید است. و این بدان معنی است که هر چه میزان بهره‌گیری اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و فرهنگ از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی بیشتر باشد عملکرد آموزشی نیز بالاتر خواهد بود. با توجه به سطر آخر جدول ۴-۱۴، سطح معناداری آزمون همبستگی کمتر از مقدار ۰۱/۰ می‌باشد. بنابراین رابطه بین بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی در سطح معناداری ۹۹ درصد معنادار است. با توجه به مقدار همبستگی (۴۹۲/۰) نتیجه می­ شود که این همبستگی مثبت و نسبتا قوی است. و این بدان معنی است که هر چه میزان بهره‌گیری اعضای هیأت علمی از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی بیشتر باشد عملکرد آموزشی نیز بالاتر خواهد بود. فرضیه فرعی دوم: بین بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی رابطه وجود دارد. برای بررسی رابطه بین بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی با توجه به نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف و نرمال بودن داده ­ها از ضریب همبستگی پارامتری پیرسون استفاده خواهد شد. نتایج مربوط به این آزمون در جدول ۴-۱۵ ارائه شده است. جدول۴-۱۵- نتایج آزمون همبستگی بین بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی مجازی و عملکرد پژوهشی متغیر دانشگاه مقدار همبستگی سطح معناداری نتیجه آزمون عملکرد پژوهشی تهران ۰٫۳۱۶ ۰٫۰۰۱> رابطه معنادار است علم و فرهنگ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...