زمانبر بودن ارسال و دریافت پرسشنامه ۵-۵- پیشنهادهای پژوهشی علی رغم تحقیقات متعددی که در حوزه درس تربیت بدنی صورت گرفته، اما غالب آنها به مشکلات و مسائل اجرایی تربیت بدنی به صورت توصیفی پرداخته اند؛ تحقیقات زیادی در خصوص نداشتن معلم، فقدان امکانات آموزشی و… درخصوص عناصر برنامه درسی تربیتبدنی که شامل اهداف آموزشی، محتوی، روش های تدریس و ارزشیابی پژوهش های اندکی صورت گرفته است لذا پیشنهادهای زیر ارائه می گردد: بررسی اهداف آموزشی (دانش، نگرش مهارت) تربیت بدنی در سایر مقاطع. بررسی سایر عناصر برنامه درسی( محتوا، روش های تدریس، ارزشیابی و …). مقایسه نظرات معلمان، دانش آموزان و کارشناسان تربیت بدنی در خصوص تحقق اهداف آموزشی دوره متوسطه. بررسی عوامل دستیابی و عدم دستیابی به اهداف آموزشی تربیت بدنی دوره متوسطه در سه حیطه دانش، نگرش و مهارت. مقایسه وضعیت دختران و پسران در مدارس(ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم) در زمینه ی تحقق اهداف آموزشی منابع قرآن کریم نهج البلاغه اس. بلوم. بنجامین وهمکاران. (۱۳۶۸).طبقه بندی هدف های پرورشی. ترجمه: علی اکبر سیف و خدیجه دولت آبادی، تهران: انتشارات رشد. اسکندری ، حسین.(۱۳۸۶). شناسایی و تهیه برنامه درسی متناسب با استعدادهای متنو ع دانش آموزان در حوزه تربیت بدنی در دوره راهنمایی و متوسطه. تهران: مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی . اسماعیلی، محمدرضا. (۱۳۸۳). مطالعه تطبیقی برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی در ایران وکشورهای منتخب جهان وارائه الگو،پایان نامه دکتری تربیت بدنی وعلوم ورزشی.تهران. دانشگاه تربیت معلم. اشرف گنجویی، فریده، و دهقان، آیت اله، و غفوری، فرزاد.(۱۳۸۹). ارتباط بین فرهنگ سازمانی مدیران تربیت بدنی با خلاقیت معلمان تربیت بدنی. نشریه علوم حرکتی و ورزش. سال هشتم شماره ۱۵ . اصلانخانی، محمدعلی،و فتحی واجارگاه ،کورش،و قلعه نوعی، علیرضا.(۱۳۸۱).مقایسه دیدگاه های مدیران و معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان درباره جایگاه وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت بدنی در راهنمایی و متوسطه. انصاری، محمد حسین.(۱۳۹۰).. نشریه . آ.وست، دبورا.آ.بوچر، چارلز.(۱۳۸۳). مبانی تربیت بدنی و ورزش.( ترجمه: احمد آزاد)تهران: دانش افروز(قاصدک صبا) آذربانی، احمد، وکلانتری، رضا. (۱۳۸۵). اصول ومبانی تربیت بدنی و ورزش.تهران: نشر آییژ آقازاده، محرم،و سنه، افسانه.(۱۳۹۰)..نشریه آقازاده، محرم،و سنه،افسانه .(۱۳۹۰). . نشریه شماره۳ آیوویل، یووس وندن و همکاران (۱۳۸۴). روان شناسی برای مربیان تربیت بدنی. (ترجمه محمد یمینی، محمد رضا حامدی نیا و زهره اشرفی ).تهران: انتشارات آستان قدس رضوی(شرکت به نشر) جوادی پور، محمد (۱۳۸۵). نظر گاه ها رویکردها والگوهای طراحی برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدائی. فصلنامه پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شماره ۱۲ حسینی، سیدعلی، وکریمی، هادی ، و فتحی ،ایمان.(۱۳۸۸). تاریخچه تربیت بدنی. دفتر امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حسینی،سید امیر.(۱۳۹۰). . نشریه: خاوری ،لیلا، و یوسفیان، جواد.(۱۳۸۷). بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد. پژوهشی در علوم ورزشیشماره ۱۸ خبیری، محمد، و سجادی، سیدنصرالله، و میزانی، مهران، و هنری، حبیب.(۱۳۹۲). بررسی مشکلات تدوین پایان نامۀ کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاههای منتخب. نشریه مدیریت ورزشی شماره ۱۶ خلجی، حسن، و بهرام، عباس، وآقاپور، مهدی(۱۳۸۹). اصول و مبانی تربت بدنی و علوم ورزشی.تهران:سمت ذکائی، محمود، و نبوی،محمد.(۱۳۷۸). کلیات تربیت بدنی در مدارس. تهران: انتشارات سمت. رضوی، محمدحسین.(۱۳۹۰).فلسفه تربیت بدنی مدرسه ای. نشریه آموزش تربیت بدنی دوره دوازدهم شماره۱ رضوی، محمدحسین.(۱۳۸۴). اصول ومبانی تربیت بدنی. نشر شمال پایدار (مؤسسه فرهنگی هنری دانشگاه شمال) رمضانی نژاد، رحیم، و میر یوسفی، جلیل، و نیازی ،محمد،و پناهی، مهریه(۱۳۹۱). مقایسه نیازهای جسمانی، مهارتی، شناختی و عاطفی دانش آموزان دختر مدارس ایران در درس تربیت بدنی و ورزش. فصلنامه پژوهش در مدیرت ورزشی و رفتار حرکتی سال دوم شماره ۳ . رمضانی نژاد، رحیم، و همتی نژاد، مهرعلی، و محبی، حمید، و نیازی، سیدمحمد.(۱۳۸۸). بررسی نیازهای آموزشی درس تربیت بدنی و ورزش مدارس متوسطه ایران. پژوهش در علوم ورزشی شماره ۲۳٫ رمضانی،علی رضا(۱۳۸۹).اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس.آموزش تربیت بدنی دوره یازدهم شماره ۲٫ رمضانی نژاد، رحیم .(۱۳۸۶). اصول ومبانی تربیت بدنی و ورزش، تهران: نشر بامداد کتاب. زندی، بهمن، و فراهانی، ابوالفضل.(۱۳۸۶). مطالعه تطبیقی وضعیت تربیت بدنی آموزش وپرورش در ایران با کشورهای آمریکا وکانادا. نشریه علوم حرکتی و ورزش. سراج زاده، غلامرضا، وآزمون، جواد، و جلیلی، قوام الدین. (۱۳۸۴). کتاب معلم (راهنمای تدریس).تهران: انتشارات مدرسه. سراج زاده،غلامرضا .(۱۳۹۰).کندو کاوی پیرامون آسیب های برنامه درسی تربیتبدنی.نشریه:رشد آموزش تربیت بدنی شماره ۳۹ سلطانی اصغر.(۱۳۸۹). تبیین ویژگیهای برنامه درسی آموزش علوم مبتنی بر مؤلفههای ماهیت علم، پایان نامه چاپ نشده دکتری. دانشگاه اصفهان سیف، علی اکبر.(۱۳۸۰). روانشناسی پرورشی(روانشناسی یادگیری وآموزش ). تهران: موسسه انتشارات آگاه شریعتمداری، علی.(۱۳۷۶). اصول فلسفه تعلیم وتربیت. تهران: انتشارات امیرکبیر. شعاری نژاد، علی اکبر.(۱۳۷۰). فلسفه آموزش وپرورش. تهران: انتشارات امیرکبیر. شعبانی، حسن.(۱۳۸۳). روش تدریس پیشرفته(آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر). تهرات:سمت. صفانیاعلی، محمد.(۱۳۹۰). تأثیرآموزش اصول و فلسفه تربیت بدنی بر ذهنیت فلسفی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی شماره ۲۱ علاقه بند، علی.(۱۳۸۰). مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: نشر روان. فتحی واجارگاه، کورش.(۱۳۸۵). برنامه درسی به سوی هویتهای جدید(از برنامه ریزی تا فهم برنامه درسی).سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری. فتحی واجارگاه، کورش.(۱۳۸۱). اصول برنامه ریزی درسی.تهران: ایران زمین. فرشاد، م. (۱۳۶۵)، تاریخ علم در ایران. تهران: امیر کبیر. قورچیان، نادرقلی، وتنساز، فروغ.(۱۳۷۴). سیمای روند تحولات برنامه درسی به عنوان یک رشته تخصصی از جهان باستان تا جهان امروز. تهران: موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی.
بررسی میزان دستیابی به اهداف برنامه درسی تربیت بدنی دوره متوسطه از دیدگاه دبیران تربیت بدنی شهرکرمان در سال تحصیلی ۹۳-۹۲- قسمت ۷۸