۱۷۹/۱
دهم
برخورد با متخلفان قوانین راهنمایی و رانندگی برای رعایت این قوانین.
۶۲/۳
۱۷۹/۱
یازدهم
بهبود رفتار رانندگان حمل و نقل موتوری در مواجه با دوچرخه سواران از طریق آموزش به واسطه رسانه ها، تابلوهای تبلیغاتی و…..
۶۱/۳
۲۰۲/۱
دوازدهم
بالا بردن امنیت پارکینگ ها برای جلوگیری از سرقت دوچرخه ها.
۵۶/۳
۳۴۰/۱
سیزدهم
کاهش سرعت مجاز وسایل نقلیه در شهر و نظارت لازم بر اجرای مناسب با بهره گرفتن از روش های مختلف
۵۵/۳
۱۸۶/۱
چهاردهم
وجود امکانات حمل دوچرخه با وسایل حمل و نقل شهری(دوچرخه بر).
۳۹/۳
۳۲۰/۱
پانزدهم
نقشه مسیرهای دوچرخه سواری جامع شهری.
۳۴/۳
۳۱۱/۱
شانزدهم
همان طور که نتایج جدول شماره۴-۱۵ نشان می دهد ایجاد خطوط مخصوص دوچرخه سواری و عاری از اتومبیل با میانگین ۷۸/۳ مهمترین اولویت و نقشه مسیرهای دوچرخه سواری جامع شهری با میانگین ۳۴/۳ کم اهمیت ترین اولویت در بین موارد مربوط به عوامل امکاناتی-تسهیلاتی مشخص گردید.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱) مقدمه
در این فصل ابتدا خلاصه ای از آنچه در مراحل مختلف تحقیق انجام شده است؛ اشاره می شود، سپس به بررسی یافته های تحقیق و بحث و نتیجه گیری و مقایسه آن با سایر تحقیقات انجام شده پرداخته می شود و در پایان پیشنهاداتی برای بهبود این وضعیت بر اساس یافته های تحقیق و پیشنهاداتی برای انجام تحقیقات بعدی ارائه می گردد.
۵-۲) خلاصه تحقیق
هدف از انجام این تحقیق بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر توسعه دوچرخه سواری در شهر کرمان می باشد. روش انجام این تحقیق توصیفی – تحلیلی می باشد که به صورت میدانی اجرا گردید. جامعه آماری این تحقیق افراد بالای ۱۴ سال کرمان به تعداد ۴۰۳۸۲۴ می باشد که تعداد ۶۵۰ پرسشنامه بر اساس انتخاب خوشه ای چند مرحله ای بر اساس مناطق مختلف شهری پخش و جمع آوری شد. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه ای محقق ساخته بود که روایی آن با بهره گرفتن از نظرات خبرگان مدیریت ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و پایایی آن بر اساس محاسبه آلفای کرونباخ (۸۶/۰= α) مورد تایید قرار گرفت.
جهت تجزیه تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (تحلیل واریانس یک طرفه) استفاده شد. تمامی مراحل این تجزیه و تحلیل به وسیله نرم افزار SPSS نسخه ۲۰ استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بیشترین فراوانی سنی افراد را، رده سنی ۳۰-۲۱ با ۷/۴۸ درصد تشکیل دادند. بعد از این رده سنی ۲۰-۱۶ با ۱/۲۱ درصد و رده سنی ۴۰-۳۱ با ۱/۱۳