۲۴۴٫۴۳۵-j87.06۰٫۰۳۴۱-j0.02625 یافته های نشون داده شده در جدول ۴-۸ نشون دهنده تخمین درستی از مقدار امپدانس خازن سری با درصد خطای قابل قبول و کارکرد مناسب رلهه. جدول ۴‑۸: مقادیر تخمین زده شده از اطلاعات PMU واسه جبرانسازی ۷۰ درصد و زاویهی توان ۱۰ درجه مقدار خازن تخمینزده شده مقدار امپدانس بین دو باس M و N مقدار خطای تخمین درصد جبرانسازی نوع خطا کارکرد رله در ناحیهی حفاظتی۲ کارکرد رله در ناحیهی حفاظتی۳ -j88.723 ۱۰٫۴۱+j38.277 ۰٫۲% خطای A-G درست درست خطای دوفاز با زمین BC-G درست درست خطای سه فاز بازمین ABC-G درست درست مشخصهی کارکرد رله بدون جبرانسازی در ناحیههای حفاظتی ۲ و ۳ در شکلهای ۴-۲ و ۴-۵ نشون داده شد. حال تاثیر خازن سری با ظرفیت ۷۰ درصد جبرانسازی خط انتقال روی تنظیمات ناحیهی حفاظتی ۲ و ۳ رله مورد بررسی قرار میگیرد. تاثیر خازن سری بر ناحیهی حفاظتی ۲ رله: در شکل ۴-۱۲ تاثیر خازن سری روی تنظیمات ناحیهی حفاظتی ۲ رله نشون داده شده. با در نظر گرفتن شکل ۴-۱۲کاملا مشخصه که بعد از ورود خازن سری به شبکه به عنوان جبرانساز سری، امپدانس اندازهگیری به وسیله رله کم شده، در نتیجه تنظیمات مربوط به ناحیهی حفاظتی ۲ باید اصلاح شه تا رله نسبت به خطا کارکرد درستی داشته باشه. با در نظر گرفتن شکل ۴-۱۲ محدودهی کارکرد رله در حالت جبرانسازی نسبت به حالت بدون جبرانساز خیلی کم شده. شکل ۴‑۱۲: تاثیر خازن سری روی تنظیمات رله و مشخصه اصلاح شده ناحیهی حفاظتی ۲ رله در ۷۰درصد جبرانسازی، زاویهی توان ۱۰ درجه بعد مشخصهی اصلاحشده با اعمال خطاهای جور واجور در ناحیهی حفاظتی ۲ آزمایش میشه. در شکل ۴-۱۳ کارکرد رله با مشخصهی اصلاحشده در برابر خطای یدونهفاز با زمین A-G نشون داده شده. شکل ۴‑۱۳: کارکرد رله دیستانس با تنظیمات اصلاح شده ناحیهی حفاظتی ۲ در برابر خطای A-G ، پس از ۷۰% جبرانسازی، زاویهی توان ۱۰ درجه همونطور که در شکل ۴-۱۳ مشاهده میشه، رله کارکرد درستی در برابر خطا داره. بعد درستآزمایی روش پیشنهادی در تخمین سطح جبرانسازی و اصلاح تنظیمات رله واسه ناحیهی حفاظتی ۳ بررسی میشه. تاثیر خازن سری بر ناحیهی حفاظتی ۳ رله:
پیشنهاد روشی برای حفاظت خط انتقال مجهز به خازن سری۹۳- قسمت ۱۵