نتایج مصاحبه با مدیران ارشد راهور نشان داد که آنان بُعد موقعیت (دسترسی) را به­عنوان یکی از ابعاد کیفیت خدمات راهور می­دانند. در حال حاضر اکثر مکان­های اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی شامل: ستاد و پاسگاه­های راهنمایی بر اساس تشکیلات سازمانی و تقسیمات کشوری و داشتن زمین یا ساختمان سازمانی یا ساختمان واگذاری از سازمان­ها از گذشته، استقرار دارند و از لحاظ دسترسی به سازمان­های تکمیل­کننده چرخه خدمات راهور هم­­اکنون در مراکز بزرگ خدمات راهنمایی مثل: شهرک آزمایش تهران و یا مراکز بزرگ تعویض پلاک تعدادی از سازمان­های مرتبط همکار مستقر و یا نمایندگان از آنها در آنجا برای تکمیل فرایند خدمات راهور به شهروندان حضور دارند. بخش زیادی از خدمات ترافیکی نیز غیرحضوری بوسیله پست یا مراکز پلیس+۱۰ و … به شهروندان ارائه می­ شود.
دانلود پروژه
­­­­­
­جمع­بندی بُعد “موقعیت
با توجه به نتیجه این تحقیق با روش تحلیل عاملی تأییدی، نظر خبرگان سازمانی راهور، نتیجه مصاحبه با مدیران ارشد راهور و نتایج ابعاد مدل­ها و تحقیقات گفته­شده فوق می­توان گفت؛ بُعد “موقعیت (دسترسی)"، یکی از ابعاد مدل کیفیت خدمات پلیس راهور است. در این بعُد مؤلفه­ های “تعامل پست الکترونیکی شهروندان برای دریافت خدمات راهور و دریافت خدمات از طریق اداره پست” بیش از سایر مؤلفه­ ها مورد تأیید قرار گرفت.
۸- بُعد کیفیت خدمات الکترونیکی
کیفیت خدمات الکترونیکی عبارتند از: دسترسی به اطلاعات و محتوای خدمات عمومی الکترونیکی، امنیت و حفظ حریم شخصی محافظت از اطلاعات شخصی کاربر، احساس امنیت و اعتماد از سایت، طراحی وب­سایت، قابلیت اطمینان، کارایی سایت راهور می­باشد. نتیجه تجزیه و تحلیل داده ­های این تحقیق نشان داد که بُعد “خدمات الکترونیک” یکی از ابعاد مدل کیفیت خدمات پلیس راهور است.
الف) مقایسه یافته­های تحقیق با ادبیات موضوع در بُعد “کیفیت خدمات الکترونیک
در مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیقات پیشین می­توان گفت؛ در بُعد “خدمات الکترونیک” با مدل­های کیفیت خدمات و تحقیقات گذشته در ادبیات تحقیق به­شرح زیر هماهنگی دارد.
کیفیت خدمات الکترونیک دارای پنج بعد از قبیل: دسترسی، کارایی، امنیت، زیبایی در طراحی صفحه وب، قابلیت اطمینان است (Parasuraman, A, & Zeithaml, Valarie A ,& Malhotra, Arvind, 2005).
یافته­های تحقیق احمدی و صوفی (۱۳۹۲)، نشان می­دهد که مدل کیفیت خدمات الکترونیک (E-SQ) دارای دارای پنج بُعد شامل: تکمیل، اعتماد، آگاهی، امنیت و پاسخ­گویی است (احمدی و صوفی، ۱۳۹۲).
ب) استنباط آماری داده ­ها در بُعد “خدمات الکترونیک
نتایج تجزیه و تحلیل شاخص­ های آماری داده ­های تحقیق (۶۴/۴=X و S=0/45) بیان­گر آن است که شرکت کنندگان در این تحقیق بعٌد “خدمات الکترونیک” را تا حد زیاد و خیلی زیاد جزئی از ابعاد کیفیت خدمات راهور می­دانند.
ج) تحلیل عاملی در بُعد “خدمات الکترونیک
نتایج تحلیل عاملی نشان می­داد که بُعد کیفیت خدمات الکترونیک دارای ضریب بار عاملی ۰.۸۰۷ است. چون ۰.۸۰۷> 5/0 می­باشد. بنابراین بُعد کیفیت خدمات الکترونیک یکی از ابعاد کیفیت راهور می­باشد. این بعُد از لحاظ کمیت بار عاملی در مقایسه با سایر ابعاد، در رتبه سوم قرار دارد. بیشترین بار عاملی در بُعد خدمات الکترونیک مربوط به مؤلفه “قابل اعتماد بودن وب­سایت راهور” با ضریب بار عاملی ۰.۹۰۱ و “کارا بودن وب­سایت” با ضریب بار عاملی ۰.۸۹۵ می­باشد.
د) نتایج حاصل از مصاحبه با مدیران ارشد راهور در بُعد “خدمات الکترونیک
نتـایج حاصل از مصاحبه با مدیران ارشد پلیس راهور حاکیست که آنها بعُد “کیفیت خدمات الکترونیکی” و مؤلفه­ های آن شامل: امنیت، کارایی، دسترسی، طراحی صفحه و… را به­عنوان جزئی از ابعاد کیفیت خدمات راهور قبول دارند. ولی به علت محدودیت­های امنیتی اعمال­شده میزان خدمات­دهی به شهروندان، با بهره گرفتن از بستر اینترنت در پلیس راهور محدود است. صرفاً از سال۹۲ وب­سایت راهور ۱۲۰ برای عموم شهروندان برای برخی از خدمات قابل دستیابی است.
جمع­بندی بُعد “الکترونیک
با توجه به نتیجه این تحقیق با روش تحلیل عاملی تأییدی، نظر خبرگان سازمانی راهور، نتیجه مصاحبه با مدیران ارشد راهور و نتایج ابعاد مدل­ها و تحقیقات گفته­شده فوق می­توان گفت؛ بُعد “کیفیت خدمات الکترونیک"، یکی از ابعاد مدل کیفیت خدمات پلیس راهور است. در این بُعد مؤلفه­ های “قابل اعتماد بودن وب­سایت راهور و کارا بودن وب­سایت"، بیش از سایر مؤلفه­ ها مورد تأیید قرار گرفت. همچنین کم کردن محدودیت­های امنیتی مـوجود جهت گسترش خدمات راهـور به شهرونـدان در بستر اینترنت مورد توجه مدیران ارشد مصاحبه­شونده می­باشد.
۹- بُعد الزامات عملکردی
الزامات عملکرد به­آسانی تعریف و تعیین می­شوند و به­راحتی قابل اجرا هستند. در صورت عدم برآورده کردن آنها، ارباب­رجوع ناراضی است و برآورده کردن آنها، باعث رضایت ارباب­رجوع می­شوند. مثل شفافیت تصویر و رنگ مطلوب کارت گواهی­نامه رانندگی. نتیجه تجزیه و تحلیل داده ­های این تحقیق نشان داد که بُعد “الزامات عملکردی” یکی از ابعاد مدل کیفیت خدمات پلیس راهور است.
الف) مقایسه یافته­های تحقیق با ادبیات موضوع در بُعد “الزامات عملکردی
در مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیقات پیشین می­توان گفت؛ در بُعد “الزامات عملکردی” با مدل­های کیفیت خدمات و تحقیقات گذشته در ادبیات تحقیق به­شرح زیر هماهنگی دارد.
کانو ویژگی خدمات را به سه­­­­دسته شامل؛ الزامات اساسی، الزامات عملکرد و الزامات انگیزشی تقسیم ­بندی می­ کند (Amin, & Muataz, 2014 ).
ب) استنباط آماری داده ­ها در بُعد “الزامات عملکردی
نتایج تجزیه و تحلیل شاخص­ های آماری داده ­های تحقیق )۶۶/۴=X و S=0/43 ( بیان­گر آن است که شرکت کنندگان در این تحقیق بعٌد “الزامات عملکردی” را تا حد زیاد و خیلی زیاد جزئی از ابعاد کیفیت خدمات راهور می­دانند.
ج) تحلیل عاملی در بُعد “الزامات عملکردی
نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که “الزامات عملکردی” دارای ضریب بار عاملی ۶۴۳/. است. با توجه به این که ۰.۶۴۳> 5/0 است، لذا الزامات عملکردی جزئی از ابعاد کیفیت خدمات راهور است. این بعُد از لحاظ کمیت بار عاملی در مقایسه با سایر ابعاد، در رتبه دوازدهم قرار دارد. بیشترین بار عاملی در بُعد الزامات عملکردی مربوط به مؤلفه “مناسب بودن ابعاد ظاهری محصولات راهور” با ضریب بار عاملی ۰.۹۰۶ و “زیبایی ظاهری رنگ محصولات راهور” با ضریب بار عاملی ۰.۸۳۹ می­باشد.
د) مصاحبه با مدیران ارشد راهور در بُعد “الزامات عملکردی
نتایج مصاحبه نشان می­دهد که مدیران ارشد راهور بُعد الزامات عملکردی را، یکی از ابعاد کیفیت خدمات راهور می­دانند. با تـوجه به تنوع خدمات پلیس راهور، بخشی از فعالیت­های راهور تولید کالا می­باشد که کیفیت آن می ­تواند ملموس و مشهود می­باشد. مثل پلاک خودرو، گواهی­نامه. طراحی و تولید گواهی­نامه­ های هوشمند با طرح زیبا و ابعاد و محتوای مناسب از حرکت­های مهم و اساسی پلیس راهور در سالیان اخیر بوده است که حرکت به سمت جلو با بهره­ گیری از علم و دانش در پلیس راهنمایی را نشان می­دهد. پلیس راهور درصدد است که در سایر بخش­های خدماتی خود نیز، بُعد الزامات عملکردی کیفیت را ارتقاء دهد. آنها بُعد الزامات عملکردی کیفیت و مؤلفه­ های آن را برای خدمات راهنمایی ضروری می­دانند.
جمع­بندی بُعد “الزامات عملکردی
با توجه به نتیجه این تحقیق با روش تحلیل عاملی تأییدی، نظر خبرگان سازمانی راهور، نتیجه مصاحبه با مدیران ارشد راهور و نتایج ابعاد مدل­ها و تحقیقات گفته­شده فوق می­توان گفت؛ بُعد “الزامات عملکردی"، یکی از ابعاد مدل کیفیت خدمات پلیس راهور است. در این بُعد مؤلفه­ های “مناسب بودن ابعاد ظاهری محصولات و زیبایی ظاهری رنگ محصولات راهور” بیش از سایر مؤلفه­ ها، مورد تأیید قرار گرفت.
۱۰- بُعد فن­آوری اثربخش
فن­آوری اثربخش عبارتند از: بهره ­برداری از تکنولوژی مناسب و به­روز (پیشرفته)، دقت و سرعت سیستم­های مورد استفاده در ارائه خدمات و … می­باشد. نتیجه تجزیه و تحلیل داده ­های این تحقیق نشان داد که بُعد “فن­آوری اثربخش” یکی از ابعاد مدل کیفیت خدمات پلیس راهور است.
الف) مقایسه یافته­های تحقیق با ادبیات موضوع در بُعد “فن­آوری اثربخش
در مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیقات پیشین می­توان گفت؛ در “بُعد فن­آوری اثربخش” با مدل­های کیفیت خدمات و تحقیقات گذشته در ادبیات تحقیق به­شرح زیر هماهنگی دارد.
باس آلدلیگان و باتل[۳۴۶]، در مقیاس جدیدی با­ عنوان[۳۴۷] SYSTRA-SQارائه کرده ­اند که شامل۲۱ مؤلفه در چهار بعُد؛ کیفیت سیستم خدمات، کیفیت خدمات رفتاری، صحت مبادلاتی خدمات و کیفیت خدمات ماشینی می­باشد. کیفیت خدمات ماشینی بر کیفیت ماشین و تجهیزات تأکید دارد و به قابلیت اعتماد ماشین­ها و نیز عملکردشان برحسب رضایت­بخش بودن نتایج، زمانی که بوسیله مشتریان مورد استفاده قرار می­گیرند، مربوط است (جوادین و کیماسی، ۱۳۹۰؛ ­نقل از Aldigan and Buttle, 2002).
مدل کیفیت خدمات استورات و والش[۳۴۸]، دارای ۱۱ بُعد است که یکی از ابعاد آن، استفاده اثربخش از فن­آوری است (جوادین و کیماسی، ۱۳۹۰؛ ­نقل از (Ghobadian, et at, 1994.
ب) استنباط آماری داده ­ها در بُعد “فن­آوری اثربخش
نتایج تجزیه و تحلیل شاخص­ های آماری داده ­های تحقیق )۷۵/۴=X و S=0/41 ( بیان­گر آن است که شرکت کنندگان در این تحقیق بعٌد “فن­آوری اثربخش” را تا حد زیاد و خیلی زیاد جزئی از ابعاد کیفیت خدمات راهور می­دانند.
ج) تحلیل عاملی در بُعد “فن­آوری اثربخش
نتایج تجزیه و تحلیل عاملی نشان داد که “فن­آوری اثربخش” دارای ضریب بار عاملی ۷۰۴/. است. با توجه به این­که ۰.۷۰۴> 5/0 است، لذا فن­آوری اثربخش جزئی از ابعاد، کیفیت خدمات راهور است. این بعُد از لحاظ کمیت بار عاملی در مقایسه با سایر ابعاد، در رتبه هشتم قرار دارد. بیشترین بار عاملی در بُعد الزامات عملکردی مربوط به مؤلفه “لازمه دقیق بودن ماشین آلات” با ضریب بار عاملی ۰.۹۱۰ و “لازمه بالا بودن سرعت ماشین آلات” راهور با ضریب بار عاملی ۰.۸۳۹ می­باشد.
د) مصاحبه با مدیران ارشد راهور در بُعد “فن­آوری اثربخش
نتایج حاصل از مصاحبه نشان داد که مدیران ارشد راهور بُعد “فن­آوری اثربخش” را جزئی از ابعاد کیفیت خدمات راهور می­دانند. مشاهدات محقق و نتایج مصاحبه حاکیست پلیس راهور در مقایسه با سایر بخش­های پلیس در استفاده از فن­آوری اثربخش سرآمد است. در همین راستا ضمن مکانیزه نمودن فرایندهای داخلی، در بخش خدمات به شهروندان هم­اکنون علاوه بر سامانه هوشمند دوربین­های سرعت­سنج، پنج سیستم جامع خدماتی فعال دارد که ضمن افزایش دقت و سرعت خدمات، کاهش هزینه و وقت ارباب­رجوع را در پی داشته است. ضمناً مراجعات حضوری شهروندان به مراکز خدماتی راهور مثل شهرک آزمایش به­شدت کاهش داده است.
جمع­بندی بُعد “فن­آوری اثربخش
با توجه به نتیجه این تحقیق با روش تحلیل عاملی تأییدی، نظر خبرگان سازمانی راهور، نتیجه مصاحبه با مدیران ارشد راهور و نتایج ابعاد مدل­ها و تحقیقات گفته­شده فوق می­توان گفت؛ بُعد “فن­آوری اثربخش"، یکی از ابعاد مدل کیفیت خدمات پلیس راهور است. در این بُعد مؤلفه­ های “لازمه بالا بودن دقت و سرعت ماشین آلات” بیشتر از سایر مؤلفه­ های مورد تأیید قرار گرفت.
۱۱- بُعد مشروعیت و مقبولیت
مشروعیت و مقبولیت می­توان گفت؛ نیروی انتظامی باید در چشم مردم عزیز باشد. این عزت از رفتار نیروی انتظامی و چگونگی انجام وظیفه او ناشی می­ شود. دقت و مراقبت در انجام وظایف قانونی، در درون نیرو به صحت عمل و درستکاری و امانت، برخورد با پرسنل خاطی، حفظ آبروی شهروندان در همه ابعاد. عدم سوءاستفاده از موقعیت کاری به­نفع خود یا سازمان، مقاومت در برابر تهدید و تطمیع می­باشد (جاوید و زمانیان جهرمی، ۱۳۸۹). نتیجه تجزیه و تحلیل داده ­های این تحقیق نشان داد که بُعد “مشروعیت و مقبولیت"، یکی از ابعاد مدل کیفیت خدمات پلیس راهور است.
الف) مقایسه یافته­های تحقیق با ادبیات موضوع در بُعد “مشروعیت و مقبولیت
در مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیقات پیشین می­توان گفت؛ در بُعد “مشروعیت و مقبولیت” با مدل­های کیفیت خدمات و تحقیقات گذشته در ادبیات تحقیق به­شرح زیر هماهنگی دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...