۱۶ درصد ۲/۴ ۲/۴ ۲/۴ درصد تجمعی گزینه کاملا” موافق و کاملا” موافق ۹/۷۲ ۹/۷۱ ۷/۶۷ میانگین ۲۰/۲ ۱۴/۲ ۲۶/۲ انحراف معیار ۱۴/۱ ۰۹/۱ ۱۷/۱ بر اساس یافته های جدول فوق میانگین نمره سئوال بیست و هشت۲۰/۲، سئوال بیست و نه ۱۴/۲ و سئوال سی ۲۶/۲ بوده است. بیشترین درصد تجمعی گزینه های موافق و کاملا” موافق با ۹/۷۲مربوط به سئوال بیست و هشتم (از نظر من به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به بهبود مسیر توزیع و محصولاتی که به مشتریان خاص ارائه می گردد، می شود.) و کمترین درصد تجمعی گزینه های موافق و کاملا” موافق با ۷/۶۷ مربوط به سئوال سی ام (از نظر من به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به اجرای برنامه های ارتباطات استراتژیک می شود.) متوسط نمره پاسخ ها بین ۱۴/۲ تا ۲۶/۲ در نوسان بوده است که نشان دهنده میزان موافقت پاسخ دهندگان با تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات در برنامه ریزی بازار بر توسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت است. جدول(۱۳-۴ ) مقایسه میانگین نمره شاخص تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات در برنامه ریزی بازار برتوسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت با نمره ملاک شاخص میانگین انحراف معیار t P تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات در برنامه ریزی بازار برتوسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت ۲۰/۲ ۹۹۹/۰ ۷۹۲/۷- ۰۰۰/۰ میانگین نمره پاسخ دهندگان ۲۰/۲با انحراف معیار ۹۹۹/۰ بوده است. با توجه به اینکه t مشاهده شده در سطح P<0/01 معنی دار بوده است بنابر این فرض صفر رد می گردد. به عبارت دیگر به کارگیری فناوری اطلاعات در برنامه ریزی بازار منجر به توسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت می شود. ۴-۳-آزمون تحلیل واریانس جدول (۱۴-۴) مقایسه میانگین نمرات پاسخ دهندگان با توجه به سن پاسخ دهندگان شاخص ۲۰ تا ۲۵ سال
نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری۹۲ (ECRM) در بانک تجارت- قسمت ۳۳