ربیعی و معالی، ۱۳۹۱؛ ماتی، ۲۰۰۴

 

 

 

۴۲- تشویق کارکنان به تولید و کسب دانش جدید

 

ربیعی و معالی، ۱۳۹۱؛ البوسعیدی و الفمن ، ۲۰۰۵

 

 

 

۴۳- استخراج و ثبت دانش تخصصی کارکنان

 

ربیعی و معالی، ۱۳۹۱؛ البوسعیدی و الفمن ، ۲۰۰۵

 

 

 

۴۴- روزآمدسازی مداوم دانش تخصصی سازمان

 

کاملی، ۱۳۸۷؛ البوسعیدی و الفمن ، ۲۰۰۵

 

 

 

۴۵- توزیع و به‌کارگیری صحیح دانش ذخیره شده در مسیر افزایش هرچه بیشتر بهره‌وری سازمان

 

کاملی، ۱۳۸۷

 

 

 

۴۶- هماهنگی کلیه‌ی واحدهای آموزشی، پژوهشی و اداری در فرایندهای دانشی

 

ربیعی و معالی، ۱۳۹۱؛ رحمن و محمود، ۲۰۱۰

 

 

 

۴۷- برقراری ارتباط با انجمن‌های تخصصی در رشته‌های مختلف

 

ربیعی و معالی، ۱۳۹۱

 

 

 

۴۸- اعلام اهداف و برنامه‌ها به‌طور واضح به کارکنان

 

بابایی و اسکندری، ۱۳۹۲؛ ماتی، ۲۰۰۴

 

 

 

۲-۷-جمع‌بندی
در این فصل با هدف شناسایی مفاهیم مورد استفاده در این پژوهش، به تاریخچه، مفاهیم، تعاریف و به­ طور کلی مبانی نظری به‌کار برده شده در این تحقیق اشاره گردید. ابتدا به بررسی مفاهیم داده، اطلاعات، دانش و خرد پرداخته شد. سپس تعاریف دانش از دیدگاه محققان مختلف بررسی گردید و مروری بر انواع دانش، خصوصیات و ویژگی‌های دانش و اهمیت آن شد. سپس به بررسی تعاریف مدیریت دانش، مزایا، اهداف، ویژگی‌ها، دلایل به وجود آمدن مدیریت دانش، تاریخچه‌ دانش و مدیریت آن و … در جامعه‌ی کنونی پرداخته شد. در ادامه مروری بر تکنیک‌های مورد استفاده در تحلیل داده‌ها‌ی این پژوهش از جمله تکنیک TOPSIS فازی، QFD فازی و SAW گردید. مطالعات انجام شده در زمینه‌ی مدیریت دانش در دو قسمت مطالعات داخلی و خارجی و مهم­ترین یافته­ ها از مرور پژوهش­های پیشین نیز بخش نهایی این فصل را تشکیل داد.
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
اصولاً هدف تمامی علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ماست. به­منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش‌های علمی، تغییرات قابل­ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند. این روندها و حرکت‌ها سبب شده است که برای بررسی رشته‌های مختلف دانش بشری، از روش علمی استفاده شود(ایران‌نژاد پاریزی، ۱۳۷۸، ص۹).
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
از جمله ویژگی‌های یک مطالعه­ علمی که هدفش حقیقت‌یابی است، استفاده از یک روش تحقیق مناسب می‌باشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به هدف‌ها، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق، دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش‌های تحقیق است(خاکی، ۱۳۷۹، ص ۱۴۳-۱۴۲). در این فصل، ضمن ارائه­ مراحل اجرای تحقیق، مواردی از قبیل روش تحقیق، جامعه آماری، ابزار سنجش و جمع‌ آوری اطلاعات و در نهایت شیوه‌های تجزیه ‌و تحلیل اطلاعات بررسی و تشریح می‌شود.
۳-۲- مراحل اجرای تحقیق
این پژوهش طی ده مرحله اجرا گردیده است که هر یک از این مراحل به تفصیل در ادامه آمده­اند.
۳-۲-۱- شناسایی نیازمندی‌های مدیریت دانش با بررسی ادبیات تحقیق
با بررسی پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌ی مدیریت دانش، نیازمندی‌های اجرای مدیریت دانش به صورت جدول(۲-۶) شناسایی شدند.
۳-۲- ۲- شناسایی نیازمندی‌های مدیریت دانش در بیمارستان شهید بهشتی شیراز
با توجه به ماهیت عملکردی بیمارستان شهید بهشتی شیراز، نیازمندی‌های مدیریت دانش شناسایی شده با بررسی ادبیات تحقیق، بر اساس نظرات خبرگان(۱۰ نفر از پزشکان بخش اورژانس بیمارستان) و با بهره گرفتن از پرسشنامه تعیین و تأیید گردیدند.
۳-۲-۳- تعیین سطوح اهمیت نیازمندی‌های مدیریت دانش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...